راهنمای پرسشنامه افسردگی کودکان - فرم کوتاه (CDS-A)

تاریخ ایجاد :

پرسشنامه افسردگی کودکان, افسردگی کودکان, پرسشنامه افسردگی کودکان فرم کوتاه (CDS-A),CDS-A,افسردگی

📄 فرمت فایل : PDF - WORD

📥 حجم فایل : 477 کیلوبایت

📄 تعداد فایل : 2

📊 روش نمره گذاری و تفسیر : دارد

📝 تعداد سوالات : 25

💯 روایی و پایایی : دارد

🌎 منبع : دارد

4,000 تومان

راهنمای اجرا، نمره گذاری و تفسیر پرسشنامه افسردگی کودکان - فرم کوتاه (CDS-A) (نجاریان 1373)

فرم کوتاه مقیاس افسردگی کودکان (CDS-A) با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی های روش تحلیل عوامل با هدف تقلیل تعداد آیتم های فرم بلند CDS در ایران توسط نجاریان در سال 1373 ساخته شده است.

در پژوهش نجاریان (1373) مقیاس افسردگی كودكان بر روی 531 دانش آموز دختر و پسر پایه های سوم هشت مدرسه راهنمایی شهرستان اهواز اجرا گردیده و بر اساس تحلیل عوامل، 41 آیتم از 66 آیتم پرسشنامه حذف و فرم کوتاه CDS (موسوم به CDS-A) تهیه شده است.  فرم کوتاه پرسشنامه افسردگی کودکان (CDS-A) شامل 25 آیتم است. برای هر آیتم 5 گزینه وجود دارد: کاملا غلط، غلط ، نمی دانم، درست، کاملا درست. از آزمودنی خواسته می شود گزینه ای را که بهتر حالت او را توصیف می کند با علامت ضرب در مشخص کند.

 

مقیاس افسردگی کودکان (لانگ و تیشر، 1987) یکی از مقیاس های افسردگی کودکان است که مورد توجه قرار گرفته است. مقیاس افسردگی كودكان کودکان افسرده و غیر افسرده را در نمونه های ارجاعی به خوبی تمیز می دهد (تیشر و لانگ، 1983، روتاندو و هنسلی ،1985، کازدین، 1987) کازدین گزارش کرد که CDS ثبات درونی بالا دارد و نمرات افسردگی کودکان و والدین هر دو با سایر میزانهای افسردگی و میزانهای علائم مرتبط با افسردگی (مثل عزت نفس) همبستگی بالایی دارند.

 

ویژگی های پرسشنامه افسردگی كودكان :

1- روش نمره گذاری و تفسیر

2- اعتبار و پایایی ایرانی و خارجی

3- رفرنس

4- تعریف مفهومی

5- مبانی نظری مختصر

6- ارائه شده به صورت PDF و WORD