راهنمای مقیاس درجه بندی مشکلات رفتاری کانرز - ویژه والدین (CBRS-48)

تاریخ ایجاد :

کانرز,مقیاس درجه بندی مشکلات رفتاری کانرز,مشکلات رفتاری,مشکلات رفتاری کانرز,مشکلات رفتاری کانرز ویژه والدین,مقیاس درجه بندی مشکلات رفتاری,مشکلات رفتاری کانرز والدین
کانرز,مقیاس درجه بندی مشکلات رفتاری کانرز,مشکلات رفتاری,مشکلات رفتاری کانرز,مشکلات رفتاری کانرز ویژه والدین,مقیاس درجه بندی مشکلات رفتاری,مشکلات رفتاری کانرز والدین

📄 فرمت فایل : PDF - WORD

📥 حجم فایل : 574 کیلوبایت

📄 تعداد فایل : 4

📊 روش نمره گذاری و تفسیر : دارد

📝 تعداد سوالات : 48

📄 تعداد گزینه ها : 4

🎭 تعداد خرده مقیاس : 5

💯 روایی و پایایی : دارد

🎓 مقاله بیس : دارد

🌎 منبع : دارد

10,000 تومان

 مقیاس درجه‌بندی مشکلات رفتاری کانرز (ویژه والدین) 

مقیاس درجه‌بندی کانرز یکی از شناخته‌ شده‌ترین مقیاس های مشکلات رفتاری کودکان است و به دلیل داشتن خصوصیات مثبت زیاد، بیش از ۳۰ سال است که در مطالعات متعدد و در بستر پژوهشی و بالینی مورد استفاده قرارگرفته است. نمره‌گذاری توسط ارزیابان مختلف و در نظر گرفتن دیدگاه‌های والدین . معلمان، داشتن فرم‌های گوناگون کوتاه و بلند که بر اساس شرایط مورد استفاده قرار می‌گیرند و تائید روایی و پایایی آن در فرهنگ‌های مختلف از عواملی هستند که موجب استقبال بسیار زیاد از مقیاس درجه‌بندی مشکلات رفتاری کانرز در سطح بین‌المللی شده است.

 

ساخت مقیاس چندگانه کانرز در سال ۱۹۶۰ توسط کیت کانرز (Conners) آغاز شد. مقیاس درجه‌بندی کانرز برای اولین بار جهت ارزیابی تأثیر داروهای محرک روی کودکان بیش فعال و جهت تمیز کودکان بیش‌ فعال از کودکان عادی ساخته شد.

 

در ابتدا، سؤالات این مقیاس از طریق گردآوری غیررسمی اطلاعات از والدینی که کودکان خود را به مرکز درمانی دانشگاه جان هاپکینز ارجاع داده بودند، اخذ شد. این داده ها توسط کانرز در سال ۱۹۷۰ مورد تحلیل عاملی قرار گرفت و ۷۳ گویه استخراج شد. کانرز، در سال ۱۹۷۳ مقیاس ۹۳ گویه ای ویژه والدین، که اختلالات کودکان را در ۲۵ حیطه مختلف موردسنجش قرار می‌داد، معرفی کرد. سپس در تحلیل عوامل از بین حیطه ها، ۷ عامل را مورد تائید قرار گرفت. بعد از ۸ سال با حذف تعدادی از عوامل، فرم کوتاه این مقیاس با ۴۸ گویه توسط گویت، کانرز و اولریج در سال ۱۹۷۸ فراهم آمد. علاوه بر نسخه ذکرشده، نسخه تجدیدنظر شده ای با استفاده از نسخه اصلی ساخته و چاپ‌شده است.

 

فرم والدین مقیاس کانرز دارای ۴۸ گویه است که به‌وسیله والدین کودک تکمیل می­گردد. والدین، سؤالات را در فرم‌هایی که بر اساس مقیاس لیکرت درجه‌بندی‌شده است با استفاده از ۳ گزینه نمره‌گذاری می­کنند.

 

این مجموعه شامل :

1- راهنمای اجرا، نمره گذاری و تفسیر مقیاس درجه بندی مشکلات رفتاری کانرز - فرم والدین

2- ارائه شده به صورت PDF و WORD

3- دارای مقاله بیس

4- منابع