راهنمای آزمون اندریافت موضوع کودکان CAT

تاریخ ایجاد :

آزمون اندریافت موضوع کودکان,آزمون اندریافت موضوع کودکان CAT,جدول برگه تجزیه و حلیل TAT و CAT بلاک,فرق TAT و CAT , کاربرد آزمون CAT در مورد کودکان, کتاب اندریافت موضوع کودکان CAT, اندریافت موضوع,آزمون های فرافکن

📄 فرمت فایل : PDF - WORD

📥 حجم فایل : 3.37 مگابایت

📁 تعداد فایل : 2 به همراه کارت ها

📖 تعداد صفحات : 20

📊 روش نمره گذاری و تفسیر : دارد

20,000 تومان

 

راهنمای اجرا، نمره گذاری و تفسیر آزمون اندریافت موضوع کودکان CAT

این مجموعه شامل :

1- جزوه راهنمای اجرا، تفسیر و اجرا

2- کارت ها

3- دارای برگه های تجزیه و تحلیل TAT و CAT بلاک (فرمهای ثبت نتیجه آزمون (برای اولین بار از بیست زوج) )

 

استفاده از TAT (یا CAT) در مورد کودکان

بدیهی است دستور عمل های مربوط به کودکان باید با در نظر گرفتن سن و گنجینه لغات آنان تغییر داده شود. معمولا بهتر است آزمون به عنوان فرصتی برای داستان گویی یا یک بازی جالب توصیف شود. به طور کلی، کارت های TAT باید براساس احتمال و سهولت  همانندسازی کودکان با قهرمانان داستان ها انتخاب شوند. از بین کارت های TAT آنهایی که برای اجرا در مورد کودکان مناسبند، دارای بیشترین پاسخ های قابل تفسیرند و امتناع در پاسخ دادن به آنها کمتر است. این کارت ها به ترتیب سود بخش بودن عبارتند از کارت های 8GF,3GF,18GF,7GF  (بلاک 1993). برعکس، کارت هایی که کمترین فایده را دارند عبارتند از کارت های 19،18BM،11 و 12BG (بلاک 1993).

 

باید به خاطر داشت که داستان های کودکان به آسانی و به طور نسبی از رویدادهای تازه مانند تجارب حاصل از مشاهده تلویزیون، خواندن کتاب های خنده دار، و فیلم های سینمایی تاثیر می پذیرند. کودکان همچنین گرایش دارند که مشکلات و تعارض هایشان را با روشی مستقیم تر و صریح تر از بزرگسالان فرافکنی کنند. اغلب در داستان هایی که کودکان می سازند معنای پنهان و روابط زیر نقاب کمتر وجود دارد.

موضوع های نوعی که فراخوانی می شوند.

 

در حال حاضر، هیچ معیار و هنجاری برای TAT تدوین نشده است.

کارت های TAT موری و فرم اصلی کارت های CAT بلاک هر دو در اینجا توصیف می شوند و مورد بحث قرار می گیرند. توصیف های زیر درباره هر یک از کارت های TAT به سه بخش تقسیم می شود:

1- خلاصه توصیف صحنه کارت

2- موضوع هایی که به طور مکرر به آنها برخورد شده است.

3- بحث کلی درباره اهمیت و فواید کلی کارت

شرح هر یک از کارت های TAT براساس توصیف خاصی است که این مولف از محتوای صحنه ها به عمل آورده است، در حالی که توصیف کارت های CAT از بلاک گرفته شده است (بلاک، 1993، ص ص 251 – 254). بحث درباره هر تصویر، جز در مواردی که ذکر خواهد شد، از آثار بلاک (1993) =، موری (1943)، و استین (1981) خلاصه شده است.

 

هدف آزمون اندریافت کودکان CAT

هدف آزمون اندریافت کودکان CAT کمک به روانشناس برای درک نوع ارتباط کودک با اطرافیان خود، آگاهی از مکانیسم های دفاعی مورد استفاده کودک برای سازگاری، همچنین شناخت گرایش ها، تعارضات، رقابت ها و یا ترس های او است.

 

تصاویر آزمون اندریافت کودکان CAT، وسیله ای است برای برانگیختن پاسخ‌های کودک و فرافکنی وی در مورد: مشکلات تغذیه و مشکلات دهانی کودک، مشکلات مربوط به رقابت و درگیری با برادر یا خواهر، آشکارسازی طرز تلقی کودک نسبت به والدین و وسایل مربوط به روابط وی با والدین، مسائل زناشویی والدین از دید کودک (عقده‌ ادیپ یا عقده‌ الکترا و همچنین شوک اولین درک روابط زناشویی والدین).

 

آزمون اندریافت کودکان CAT همچنین در پی آن است که ابهام های کودک درباره خشونت و پرخاشگری، پذیرفته شدن در دنیای والدین، ترس از تنها بودن در شب و احتمال خودارضایی، رفتار در توالت و واکنش والدین در مقابل آن را آشکار نماید.