پروتکل زوج درمانی به روش طرحواره درمانی

تاریخ ایجاد :

زوج درمانی,پروتکل زوج درمانی,پروتکل آموزش زوج درمانی,پروتکل طرحواره درمانی,زوج درمانی به روش طرحواره درمانی
زوج درمانی,پروتکل زوج درمانی,پروتکل آموزش زوج درمانی,پروتکل طرحواره درمانی,زوج درمانی به روش طرحواره درمانی

📄 فرمت فایل : WORD

📥 حجم فایل : 253 کیلوبایت

📄 تعداد فایل : 1

📝 تعداد جلسات : 14

📖 تعداد صفحات : 15

✔ منبع : دارد

70000 تومان

65,500 تومان

 

پروتکل زوج درمانی مبتنی بر طرحواره درمانی

طرحواره درمانی رویکردی درمانی در روانشناسی است که توسط جفری یانگ پایه‌گذاری شده ‌است و برای درمان اختلالات شخصیت و اختلالات مزمنِ محور دو راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی، مانند بیمارانی که به سایر درمان‌ها مثل درمان کلاسیک شناختی رفتاری پاسخ نداده‌اند یا بازگشت علایم را دارند به کار می‌رود. طرح‌واره درمانی، رویکردی یکپارچه ‌نگر است که از ترکیب نظریه‌ها و تکنیک‌هایی که از قبل وجود داشته‌اند حاصل شده ‌است، مانند درمان شناختی رفتاری، روان تحلیلی روابط شیء، نظریه‌ی دلبستگی و گشتالت درمانی.

 

 این پروتکل شامل 14 جلسه درمانی میباشد. هر جلسه شامل هدف، شرح جلسه و تکلیف میباشد. 

 

نمونه جلسه :

جلسه دوم

هدف: شناخت الگوهای ناکارآمد زندگی زوج

شرح جلسه :

این هدف در طول چند جلسه ادامه می یابد. برای شروع، درمانگر به جمع آوری اطلاعات می پردازد و بر این اساس، پیشینه زندگی زوج و مشکلات فعلی آنان را بررسی می کند. اینکه زوج در برخورد با مشکلات عنوان شده خود چه راهکاری را تا به امروز استفاده کرده اند و هر یک از آنان در مورد آن چگونه می اندیشد و احساس می کند. آنچه برای یک طرحواره درمانگر اهمیت دارد فرضیه سازی در مورد زوج و ریشه مشکلات آنان و شناخت طرحواره های ناسازگار اولیه بر اساس اطلاعات به دست آمده است. درمانگر در طول جلسات بعدی فرضیه خود و صحت آن را می آزماید. در آخر جلسه درمانگر یک جمع بندی و مفهوم سازی کلی از مشکلات زوج و اینکه چگونه این الگوهای ناکارآمد در زندگی منجر به عدم رفع نیازهای اساسی آنان شده است با توجه به رویکرد طرحواره ای خواهد داشت.

تكليف :

از هریک از زوجین خواسته می شود تا تلاش کنند ارتباط بین رفتارهای دوران کودکی و رفتارهای امروز خود در مقابل یک رویداد ناراحت کننده را کشف کنند.

 

  ویژگی های این پروتکل درمانی : 

  • 14 جلسه درمانی
  • آموزش گروهی و فردی
  • قابل ویرایش
  • رفرنس معتبر با فرمت APA