پروتکل آموزش مشاوره پیش از ازدواج

تاریخ ایجاد :

پروتکل درمانی,پروتکل ازدواج,پروتکل زناشویی,پروتکل مشاوره,پروتکل آموزش مشاوره پیش از ازدواج,پروتکل مشاوره ازدواج,کارگاه آموزش مشاوره ازدواج

📄 فرمت فایل : PDF

📖 تعداد صفحات : 24

✔ منبع : دارد

30000 تومان

25,000 تومان

 

 

پروتکل آموزش مشاوره پیش از ازدواج، مخصوص روانشناسان و مشاوران

 

جلسات مشاوره و روان‌درمانی از 3 محور اصلی تشکیل می‌شوند؛ این سه محور عبارت‌اند از:

1- محتوا: منظور از محتوا یعنی در طول جلسه مشاوره چه موضوعات و مباحثی مطرح و بررسی شوند. به‌عنوان‌مثال در جلسات مشاوره پیش از ازدواج سه مبحث اصلی که مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارت‌اند از ۱- بررسی ویژگی‌های شخصیتی زوجین، ۲- بررسی سطح سلامت روان، ۳- بررسی میزان تناسب شخصیت زوجین می‌باشند.

2- ساختار: منظور از ساختار یعنی، محتوای جلسه مشاوره بر اساس چه ساختاری پیاده شود. به‌طور مثال چه مبحث‌هایی در جلسات مشترک و چه موضوعاتی در جلسات انفرادی بحث شود.

3- فرایند: منظور از فرایند یعنی، موضوعات یا همان محتوای مشاوره چگونه بررسی شوند. به‌عنوان‌مثال چگونه سلامت روان افراد سنجیده شود. تناسب شخصیتی افراد چگونه اندازه‌گیری شود.

 

مجموعه آموزشی مشاوره پیش از ازدواج به‌صورت کاربردی به آموزش محتوا، ساختار و فرایند مشاوره پیش از ازدواج پرداخته و روانشناسان گرامی بامطالعه این مجموعه می‌توانند محتوا، ساختار و فرایند مشاوره پیش از ازدواج را یاد گرفته و با تمرین آن را بکار برند. این مجموعه بر اساس کارگاه­های معروفی که در زمینهٔ مشاوره پیش از ازدواج برگزار گردیده، تدوین گردیده است.

 

مطالبی که در این مجموعه به آموزش آن پرداخته‌شده در حد یک کارگاه آموزشی واقعی است و افراد بامطالعه این مجموعه می‌توانند در حد و  اندازه یک کارگاه واقعی به یادگیری بپردازند.

 

این مجموعه مخصوص روانشناسان و مشاوران تهیه گردیده است و افراد عادی تخصص به‌کارگیری آموزش ­های داده‌شده در این مجموعه را ندارند.