پیکج گفتار درمانی و درمان اختلالات واج شناسی در کودکان

تاریخ ایجاد :

گفتار درمانی,واج شناسی کودکان,گفتار درمانی کودکان,آموزش گفتار درمانی,اصول و فنون گفتار درمانی
گفتار درمانی,واج شناسی کودکان,گفتار درمانی کودکان,آموزش گفتار درمانی,اصول و فنون گفتار درمانی

📄 فرمت فایل : PDF

📖 تعداد صفحات : 696

📁 تعداد فایل : 6

📥 حجم فایل : 126 مگابایت

 

5,000 تومان

 

وقتی این پرسش به میان می آید که ” گفتار درمانی چیست؟ ” احتمالا به یاد لکنت زبان یا مشکل در تولید حرف “س” میوفتیم. اگرچه این دو اختلال نیز جزو حیطه ی فعالیت گفتاردرمانی می باشند ولی طیف فعالیت بسیار گسترده تری دارد.

و یا خیلی پیش آمده است که افراد بعد از شنیدن نام گفتار درمانی، به این فکر می کنند که این رشته افراد را با گفتار، درمان می کند و حتما مانند روانشناسی است. در حالی که در این رشته، گفتار را درمان می کنند! یعنی هر مشکلی که در گفتار باشد مورد ارزیابی و درمان قرار میگیرد. بیایید نگاهی دقیقتر به این رشته، حیطه فعالیت و… بیاندازیم و به این سوال که گفتار درمانی چیست؟ پاسخ کاملی ارائه بدهیم.

 

گفتار درمانی یا پاتولوژی گفتار و زبان یکی از شاخه های توانبخشی می باشد که به آسیب شناسی اختلالات مربوط به گفتار و زبان می پردازد. در واقع گفتار و زبان (در ادامه به تفاوت گفتار و زبان نیز پرداخته ایم) بخش بسیار مهمی از ارتباط برقرار کردن با دیگران است.

از دیگر رشته های توانبخشی میتوان به فیزیوتراپی، کاردرمانی، ارتوپدی فنی ، شنوایی شناسی و بینایی سنجی اشاره نمود. هدف کلیه افرادی که در حیطه توانبخشی فعالیت می کنند، استفاده از بالاترین توانایی ممکن از فرد توانخواه در جهت بهبود شرایط زندگی شخصی و اجتماعی فرد است. بنابراین گاهی هدف، درمان کامل فرد توانخواه نیست؛ بلکه تلاش برای استفاده از تمامی توانایی های فرد به بهترین شکل ممکن است.

 

 در این پکیج جامع روشهای ارزیابی و درمان اختلالات تولیدی و واج شناسی در کودکان به صورت جامع برای درمانگران آموزش داده میشود.