پکیج آموزش درمان اختلالات ریاضی در کودکان

تاریخ ایجاد :

اختلالات ریاضی,اختلال ریاضی,درمان اختلالات ریاضی
اختلالات ریاضی,اختلال ریاضی,درمان اختلالات ریاضی

📄 فرمت فایل : PDF

📁 تعداد فایل : 1 فایل

📥 حجم فایل : 2 مگابایت

 

 

20,000 تومان

اختلال یادگیری ریاضی

اختلالات یادگیری از جمله اختلالات عصبی رشدی است که انواع متعددی دارند و یکی از آن‌ها اختلال یادگیری ریاضی می‌باشد. کسانی که اختلال یادگیری دارند، از نظر بهره هوشی و سلامت جسمانی، در حد نرمال و طبیعی قرار دارند ولی در یاد گرفتن مباحث خاص درسی همچون ریاضی، مشکل دارند. برای اطلاع از دیگر اختلالات عصبی رشدی کودکان کلیک کنید.

 

کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی در انجام محاسبات، حل مساله و هرگونه مفهوم ریاضی مشکل دارند و نمی‌توانند در این زمینه پیشرفت کنند. این اختلال نشانه‌های مختلفی دارد و در افراد متفاوت، به صورت‌های مختلفی بروز پیدا می‌کند. به طور کلی چهار گروه مهارتی در اختلال یادگیری ریاضی مختل می‌شوند که عبارتند از :

- مهارت‌های مربوط به زبان (مانند فهمیدن مفاهیم و اصطلاحات ریاضی و نام بردن آن)

- مهارت‌های مربوط به ادراک (مانند شناخت و خواندن نشانه‌های عددی، حسابی و گروه بندی اعداد)

- مهارت‌های مربوط به ریاضی (مانند انجام عملیات‌های ریاضی، شمارش اعداد و جدول ضرب)

- مهارت‌های توجه (مانند نوشتن صحیح اعداد و به خاطر داشتن اعداد انتقال داده)

 

برای درمان اختلال یاد گیری ریاضی چه باید کرد؟

آموزش مناسب ریاضیات

می توان گفت یکی از عوامل علی در اختلال ریاضی که اکثر متخصصان فن بر آن تاکید دارند آموزش ضعیف، نادرست یا ناکافی و همچنین ضعف مربیانی است که خود از آموزش کافی بهرمند نبوده اند. و عدم استفاده از وسایل آموزشی مناسب یا غیبت های طولانی و مکرر کودک از مدرسه و مانند آن را می توان به عنوان عواملی برای ناکافی بودن یاد گیری، مد نظر قرار داد. عدم ارائه مطالب به ترتیب صحیح و استفاده نادرست از مواد آموزشی در مورد برخی کودکان مثال های بارزی از آموزش های نا صحیح هستند. (کوهن 1861)

 

هرینگ و بیتمن (1977) بر این باورند که آموزش صحیح هر کودک مبتلا به ناتوانی یاد گیری، یا هر کودک دیگر، به سه عامل زیر بستگی دارد :

1. آموزش مستقیم و کافی برای یاد گیری هر عمل

2. زمان کافی برای تمرین و تسلط بر آن عمل

3. تشویق کافی برای رشد و حفظ عمل مورد نظر